|CheckList WalimatuUrus|

Asssalamualaikum, Hello, Bonjour, Annyeonghaseo, & Konnichiwa! . And follow Me if you like My blog. Leave your footprint on My chatbox ^^ & Hate My blog? Please, click H E R E


Petaka Nyawa & Doa Cinta seorang lelaki

Assalamualaikum wbt ,



Kedua-dua unik, punyai watak cinta hati yang sama. Lelaki yang teguh imannya. Jatuh cinta terhadap manusia tapi tidak lupa pada sang pencipta, rasul dan perintah agama.


Petaka Nyawa ,
Permulaan yang aneh , namun keindahan cinta terhadap alam , terhadap allah, terhadap sesama umat, terhadap tanggungjawab dan terhadap cinta yang tersirat.
Terhadap alam yang serba indah, yang serba sempurna, yang serba cukup rasa bersyukur "alhamdulilah". Terhadap allah yang sentiasa mengigatinya, yang taklupa pada rasulNya, yang taklupa pada tiap takdirNya , jalanNya yang diredhai.
Tanggungjawab terhadap semua yang berlaku itu bukan kebetulan, tetapi segalanya ditentukan termasuk membantu sesiapa saja yang meminta bantuan.
& cinta sesama makhluk yang tersirat didalam seribu rasa, yang tersimpan seribu makna, yang merasai elemen-elemen cinta kerana allah. Yang takut hatinya terpaling.
Yang merindui tiap kejadian dalam diam.


Tahniah buat awak En.Riduan Judin, satu jalan cerita yang mendebarkan. Tiap perkataan yang diluahkan sungguh menusuk. Jatuh cinta pada penulisan awak.
Tahniah , Allah berikan awak idea yang indah. Berikan awak kelebihan mendakwa cara sebegini. Moga awak terus berjaya didunia dan akhirat. Semoga jalan-jalan yang awak pilih takkan berpaling dariNya.
Tahniah :)
 




Doa cinta seorang lelaki ,

Kekecewaan seorang wanita pada hari yang telah mempunyai takdir sendiri. Mendengar kata namun, jalan cerita telah memeritkan atas pilihan keluarga tetap terguris hatinya.
Si wanita yang tidak mempercayai cinta. Tidak meninggalkan solat tetapi tidak menutup aurat. Si lelaki yang percaya tiap takdir allah adalah pilihan terbaik.
Bila si lebai alim jatuh cinta pada si degil . Bestt laaa ! 

UntukCikAdda,
Berbaaaaaloilah beli /

1 comment:

Unknown said...

Alhamdulillah, terima kasih kerana membuat review novel saya Petaka Nyawa. Semoga sihat dan gembira selalu ye Cik Adda :)

Blog Archive

Copyright © 2011 AddaAbdullah - All Rights Reserved - Template by Adda Abdullah