|CheckList WalimatuUrus|

Asssalamualaikum, Hello, Bonjour, Annyeonghaseo, & Konnichiwa! . And follow Me if you like My blog. Leave your footprint on My chatbox ^^ & Hate My blog? Please, click H E R E


Diam itu LUKA

 


Dengan segala kekurangan, aku berundur selangkah 
kebelakang.

Dari titik mulaa sampai ke pertengahan. Yang tinggal lukaa, dan luka. Yang dapat kata kata negetive dari kata bahagia. Yang aku tahu hanya diam bisu. Untuk selangkah pun aku gerun kerana dari mulaa yang penuh luka tiada siapa gengam, tiada siapa memandang. 

Yang pasti dari mulaa penuh hinaan, kecian. Kau taktahu siapa aku. Kau taktahu besarnya luka aku. Luka yang asalnya tiada punca dari aku. Aku hanya punca titik hitam dalam hidup dia. Sesal dye mengunung bila melihat aku bahagia. Sesal dye tiba, bila aku senyum bahagia. 

Sokongan, senyuman, peluk kan itu jauh. Jauh dari aku. Kepercayaan tiada pernah wujud dalam diri aku. Keyakinan jauh ketinggalan meninggalkan aku. Siapa aku pada dye, siapa pula dye pada aku. 

Kata kata takmembawa maksud. Kata kata dari dye hanya luka. Luka yang kian bercambah besar. Mungkin kerana asalnya titik hitam, sekarang dah jadi lubang hitam. Siapa kata aku tak luka. Siapa kata aku takmerasa. Dari wujudnya aku, dari wujudnya kelahiran itu buat titik derita semua. Bukan bahagia.

Itulah aku. Kenapa aku suka diam dan menyendiri. Jawapan itu hanya ada pada aku. Jawapan itu akan jadi permulaan gerun dalam hidup org lain. 

Aku sentiasaa, sentiasa dan terus sentiasa bertarung dengan diri dari mulaa sampai saat aku menutup mata. 


Terimakasih luka, 
Kerana jadi yang paling setia. 

1 comment:

Azhafizah MN said...

Semoga luka akan sembuh. Allah maha mengetahui. Semoga semuanya baik baik je. Aaminn...

Blog Archive

Copyright © 2011 AddaAbdullah - All Rights Reserved - Template by Adda Abdullah