|CheckList WalimatuUrus|

Asssalamualaikum, Hello, Bonjour, Annyeonghaseo, & Konnichiwa! . And follow Me if you like My blog. Leave your footprint on My chatbox ^^ & Hate My blog? Please, click H E R E


Doa pendekad jodoh & Doa putus cinta :")


Ada yang cuba mengkategorikan jodoh kepada 3 jenis iaitu

1) JODOH DARI SYAITAN
iaitu lelaki dan perempuan yang berjalan berpegangan tangan dan menuju ke arah kemaksiatan. Apabila si perempuan tadi mengandung, barulah si lelaki tadi menikahi perempuan tersebut.
2) JODOH DARI JIN
iaitu lelaki yang menyukai seorang perempuan yang tidak menyukai dirinya, lalu dibomohkan dan disihirkan perempuan itu untuk setuju berkahwin dengan lelaki tadi.
3) JODOH DARI ALLAH
iaitu pandangan 2 pasang mata iaitu lelaki dan perempuan sehingga menusuk ke dalam jiwa. Lalu,lelaki itu pun masuk meminang perempuan tadi. Perempuan tadi menerimanya. Mereka bernikah dan bercinta selepas itu kerana cinta selepas kahwin adalah satu2nya cinta yang diredhai ALLAH. Bercinta sampai ke syurga. Itulah yang digelar "Syurga Cinta" tanpa berlakunya sebarang bentuk kemaksiatan.

Apa jua jenis cinta, ianya kuasa Allah. Jadikan "3M" diatas sebagai panduan asas dalam mencari jodoh supaya benar-benar mendapatkan jodoh menurut Islam yang dapat membahagiakan hidup anda kelak. Mencari jodoh berdasarkan Islam Insya Allah akan membahagiakan hidup anda di dunia maupun akhirat.


DO'A PENDEKAD JODOH :)

1-Al-Fatihah.
2-Ya Allah , Jadikan dia (nama orang yang ingin dijodoh) dikasihi pada hati-hati mereka yang beriman gembirakanlah dia (nama orang yang ingin dijodoh) dengan kekayaan sehingga seratus dua puluh kebaikan . Allah adalah sebaik-baik pemeliharaan dan Dia amat mengasihi segalanya .

DO'A PUTUS CINTA :')

Bila mengalami kekecewaan seperti putus cinta , putus tunang , bercerai & seumpanmanya . Maka ikhtiar yang boleh dilakukan untuk melupakan kekasih . Letak tapak tangan pada dahi atau dada kemudian baca ayat berikut . Selesai baca ayat ini gengam tapak tangan kemudian buat isyarat membuang . Surah (Ar-Ra`ad ayat 39)
-Allah menghapuskan apa jua yang dikehendakiNya .

Blog Archive

Copyright © 2011 AddaAbdullah - All Rights Reserved - Template by Adda Abdullah