|CheckList WalimatuUrus|

Asssalamualaikum, Hello, Bonjour, Annyeonghaseo, & Konnichiwa! . And follow Me if you like My blog. Leave your footprint on My chatbox ^^ & Hate My blog? Please, click Here


//Tiba-tiba

Tepat menunjukkan 7.35 malam .
"Haa , lambatnya waktu bergerak ni. Lambatnya. Eeeeeeee !" Sambil melihat jam ditangan.

"Dik , jomlah gerak . Kau berdiri kat sini pun tetap tak merubah pun keputusan dia" Kata Kak Dila kepadaku.

"Haah doh , biarkan dia. Itu yang di nak. Kau cari jelah yang lain dik. Nanti aku kenalkan kau kat member aku. Abaikan dia. K? takpayah sedih-sedih dik" Kata-kata Kak Ija.

"Yeala , apa aku boleh buatkan itu dia nak." Itu kata-kata yang mampu aku luahkan.



1msg masuk /

"Hey , kau nih sape ha ?" tidak dikenali.

"eh , eh kau yang msg aku. Kau tanya aku sape ?" Pertanyaan ku .

"Kurang ajarkan kau nih ! ?" Ehh , apasal dia ni . Psyco ke hape .



Esok /

"Orang nak bagitahu" Kata-kata dia . Agak mencurigakan .

"Cakap jela sygg , orang dengar nih" Berdebar-debar.

"Ma orang tak bagi kita bercinta, dia suruh kita kawan je taklebih daripada tu" Kata-kata yang tersekat-sekat.

"Ha , tapi kenapa?" apa salah aku dah buat ehhh . ishhkk

"Maa kata dia kurang ajar dan masih sekolah, buang masa je bercinta nih sambung belajar lagi bagus" Si dia bercakap pandang tempat lain .

"hmm" Terdiam aku tak bersuara.



Rumah //

"Maknanya orang yang tak dikenali mesej aku semalam maknanya mak dia lah kan. Ish , Boleh pulak macam tu. Aku ni budak sangat ke sampai tak boleh bercinta ? And anak dia tua sangat ke ? bukan ke lelaki yang patut sambung belajar . Sebab nak bagi makan kat anak orang ? Anehhhhhh" sambil bercakap dengan cermin .

14.2.2010
Patutlah orang kata tak elok sambut hari kekasih. Kerana hari itu lebih ramai orang yang kecewa daripada bahagiakan. Itulah yang aku rasa.


"Kita dah tak ada pape mulai harini" Mesej dari aku.

"Haa , okey" mesej selamber dari dia.


"Amboii senangnya. Si Anak Mak nih. Okeyhh takpe Shuhada. Biarkan dia." Cakap dalam hati dan terus berjalan ke rumah Fara.

Sampai kat rumah Fara.

"Wey , Boyfriend's aku ajak lepak. Jom lah" Fara taiping mesej sambil bercakap dekat kitaorang.

"Dekat mana ?" Tanya Dilla.

"weyh Fara,takde makanan ke dekat rumah kau. Laparlah Fara." Ija mencelah dan bising.

"Tak padan dengan kurus melantak je keje kau" Kata-kataku.

"HAHAHAHAHAHAHAHAHA" Masing-masing tergelak.

"Dekat PJay" Fara beritahu.

"Jauhnya, aku tak pernah sampai sana" berkata sambil melatak.

"Ikut jelah. Boleh kenal-kenal mamat handsome kat saner" Fara pandang kita orang sambil senyum.

"Naik apa wey , kalau nak pergi boleh tapi aku kena balik rumah dulu lah tukar baju , seluar dengan kasut"
Dilla bagi cadangan.

"Haah , Aku pun nak balik jugak" Aku pun menyampukla .

"Kau takpayah, kau pakai baju Fara." Dilla menyampuk.

"Haah , pakai je . Singlet nak. Aku banyak singlet." Fara bawak keluar satu persatu baju.

"Tanak lah , baju biasa je pun takpe" Aku memberi cadangan.

"Okey , nah pakai baju ni. Taklah seksi." Farah memberi baju putih. Biasa.


15 minit kemudian.

"Ramai ke Fara? Naik apa eh ?" Pertanyaan Dilla .

"Entah aku pun taktahu." Sambil megangkat bahu.

"Kalau kereta biasa-biasa aku tanak naik lah." Dilaa bagi pendapat sendiri.

"Kau jangan cari pasal last-last minit ni boleh tak. Haa , tu dorang dah sampai." Farah membebel.

"Dorang dah sampai. Jom aku kenalkan. Ha , yang depan sekali tu BF aku. Nama dia Fakar. Kecik comel je orang dia kan. So tu aku punya. Jom!!" Fara memberitahu sambil menunjukkan jari ke Fakar katanya.

Depan Fakar.

"Hey awak , nih kawan-kawan saya. Ini Dilla , Ija & Shu." Dia tunjuk sorang demi seorang.

"Hai" Kami jawab serentak dan salam.

"Kau naik kereta sana. Aku naik kereta dengan Bf aku. okeyh ?"Farah memberi arahan.

"Aku ikut kau lah Fara" Dilla memberitahu.

"Yeala" Fara dan Dilla bergerak ke kereta satu lagi.

"Hai , nama sape ? Kata mamat kat depan.

"Aku Ija, nih shu. Kau ?" Ija tolong jawabkan bagi pihak aku. Arghhh Nice.

"Aku , Zubir. Korang umur berape nih ? Mamat yang bernama Zubir menyoal kami.

"Kita orang semua sebaya. Kecuali Shu. Dia 17 tahun." Ija menjawakan lagi sambil menhisap rokok.

"Ouhh , mak tak marah ke keluar malam-malam ni" Zubir tanya senyum-senyum.

"Tak". Kami jawab serentak.

"Da , aku suka mamat yang belah sini. Handsome DOHHHH ! " Ija cakap tak aku sambil senyum-senyum comel.

"ouhh" Itu je aku mampu menjawab. Badan disini. Tapi hati kat tempat lain. Maklumlah orang baru putus cinta.

//Sesi suai kenal tamat ~~~~

Didalam karokoke.

Aku duduk diam ditepi sekali untuk tidak berdekatan dengan mereka. Ramai jugak lelaki disitu. Aku diberitahu sorang demi sorang nama mereka. Boy , Zubir, Daus , Bosh , Wan dan Ikmal. Ikmal adalah lelaki yang Ija suka. Wan dan Boy adalah lelaki yang Dilla suka. Daus adalah lelaki yang aku suka.

"Shu , jom duit dengan aku" Farah meminta kepadaku.

"Lagu apa ? Okeyh " Aku senyum sambil pegang microphone .

"dengar jelah, Comferm kau tahu" Fara terpekik kepadaku.

"Okeyh okeyh" Aku kembali melihat ke screen TV.

Selesai nyanyi aku pertanyakan bilik air. Macam biasa untuk membuang air kecil dan lari dari asap rokok yang memenuhi bilik tadi. "Haa , sejuknya. Menyesal aku takbalik ambek sweater"

Dalam Bilik.

"Haai , jom karokoke" Wan namanya yang duduk kat tempat gelap.

"Haa ..... " Aku teragak-agak. Pahal mamat nih. Kenal pun tidak. Layan jelah.

Nyanyi lagu Dua insan - Izzat

"Haa , ada emas" kata-kata salah seorang.

Dalam hati aku .
"Mana datang emas nih , aghh lantaklah aku tengah frust nih takde maknanya"

Habis lagu.
"Nama kau sape " tanya mamat Wan tadi.

"Shu" Aku jawab.

"Umur kau " tanya lagi .

"haa ? 17 tahun. Kenapa ? " banyak tanyalah pulak mamat ni.

"Oh , budak sekolah lagi. Sekolah mana ? " tanyanya lagi.

"SMKBBA , dekat sebelah rumah je" Ishh , sebok jelah.

"Ok , k " Dia terus bla .

Ontheway keluar.


To be continue ~~~



No comments:

Post a Comment

TerimaKasih sebab sudi meluah rasa :
Adda hargaii :) walau adda takreply kadang-kadang..
Do Money Click HERE