|CheckList WalimatuUrus|

Asssalamualaikum, Hello, Bonjour, Annyeonghaseo, & Konnichiwa! . And follow Me if you like My blog. Leave your footprint on My chatbox ^^ & Hate My blog? Please, click H E R E


Finaly Novel Love, YASMIN

Assalamualaikum dan salam satu malaysia buat semua.

Dan selamat berpuasa kepada semua umat islam yang berpuasa.
Al-Fatihah buat Nasir ( atuk ) , Hadri (pakcik) , Tengku Mariam (nenek) , Yasmin (LOVE) & semua umat islam yang berada disisi Allah sekarang. 


Jam menunjukkan tepat pukul 2.30 ptg.
“Tuk tuk tuk.” Dengan kuat sekali.

“Adik , siapa tuh ? Ketuk macam nak roboh pintu rumah kita. Kau pergi tengok. Seram aku.” Suruhan ku. * hehehex
 “Siapa kak ? Kau tanya dia baru aku pergi.” Ujarnya.
“Hoii , Siapa tuh ? Cakap kuat sikit.” Jeritanku .
“Posman…PosLaju-PosLaju..” Katanya.
“Ohh , Poslaju. Kau pergilah ambil. Tandatangan je. Taksusah pun.” Kataku.
“Okey..” Bergegas ke pintu.
“Haa , YESS ! NOVEL ARWAH DAH SAMPAI !” kataku dengan senyuman penuh makna. *hehehex



Mesej Abang Syimir Yunusi.
“Assalamualamualaikum  Novel dah sampai. Nak tanya sikit. Mana nak dapatkan T-shirt Arwah Yasmin tuh eh ?” kataku . 2:41pm
“yg tu Amirul Azril” katanya. 3:45pm

5.30pm *Done baca

Actually dah lama gila nak update mengenai Arwah. Tapi bila search dekat Google.com tekan je Yasmin Johan, penuh orang cerita pasal dia. Dah terlalu ramai orang kongsi. So abaikan je. Cuma selalu juga jenguk gambar-2 Arwah, adik-2 , kawan-2 arwah. Stalker dalam diam. Shuhhh ~~ Tapi bila Novel Love, Yasmin sampai je terus baca. Menangis sorang-2 dekat atas katil. Sedih sebab dia mempunyai tingkah laku yang baik, anak yang baik, hamba yang turuti suruhannya, seorang kakak yang penyanyang, seorang sahabat yang memahami dan seorang kekasih yang memahami. Hampir sempurna ciri-2nya. Tingkah lakunya. Walau sungguh baik dia. Dia tetap belum cukup sempurna kerana dia tetap ada kekurangan dia. Selagi dia bernama seorang manusia dan hamba allah kan. Allah sayangkan dia. Kata-2 memberi inspirasi kepada orang-2 yang mengenali. Hidup yang penuh dengan kasih sayang keluarga , orang sekeliling dan kasih sayang allah. Kasih sayangnya masih segar dan mekar hidup di hati orang-2 yang menyayanginya. Itulah Yasmin Johan. Hidup mekar dihati orang yang mencintainya. Itulah dia. Takan pernah mati dihati. Selagi mengigatinya. Time baca Novel Yasmin. Tetiba angin menderu dengan kuat dirumah lepas tu hujan sekejap taksampai setengah jam. Pastu dah berhenti hujan. Dan done baca novel. Kisah yang menyenangkan dan menyedihkan. Cerita yang mampu mendidik orang menjadi lebih baik. Mendidik orang ke jalan Allah. Setiap perkataan yang keluar dari mulut Uncle Johan ada pengajaran dan ada pembelajaran. Untung dia mempunyai keluarga bahagia yang penuh dengan kasih sayang. Taksemua orang dapat merasainya. & taksemua orang mampu menghargai kasih sayang orang. Tapi tidak Yasmin. Dia pandai menghargai setiap orang yang berada disekelilingnya. Terlalu banyak ikhtibar. Pernah juga bermimpi mengenai Yasmin. Pertama kali mimpi yasmin tarik tangan dan bawak pergi kepada seorang lelaki, tapi taktahu siapa dan Yasmin sangat cantik dalam pakaian serba putih. Senyum je. *Bahagia yea. Alhamdulilah. Second, Yasmin Cuma tarik tangan dan ajak pergi rumah dia. Kawasan perkampungan. Ramai orang. Orang-2 kat situ cuma senyum. Sama macam arwah. Pastu dia ajak naik rumah dia. Bersih sangat. Pastu tersedar. Dua-2 tu mimpi pukul 3.00 pagi. Haa , mungkin dia ajak saya untuk merubah lebih baik. Dan saya akan berubah menjadi lebih baik. IN SHA ALLAH.

Note : Doakan Wanda berubah ke arah lebih baik daripada sekarang. Doakan agar hilang rasa dendam sesama manusia. Agar tiada cemburu atau dengki dihati. Novel “Love , YASMIN” banyak mengajar berubah ke arah lebih baik. Aaminn. Al-Fatihah. Semogaa Yasmin dan orang-2 yang sudah tiada di tempatkan dikalangan orang-2 yang beriman. Dan pada orang yang takhenti-2 memberi dugaan buat keluarga Arwah, Pergilah. Jangan gangu dorang. Sememangnya ini bahagian YASMIN BINTI SAZLINA. Inilah bahagian tiap perbuatan baik dibalas baik begitu juga sebalik. Keindahan seseorang bukan terletak di kecantikkan atau kekacakkan seseorang. Segala keindahan bermula dimata dan tersimpan dihati.

No comments:

Blog Archive

Copyright © 2011 AddaAbdullah - All Rights Reserved - Template by Adda Abdullah