|CheckList WalimatuUrus|

Asssalamualaikum, Hello, Bonjour, Annyeonghaseo, & Konnichiwa! . And follow Me if you like My blog. Leave your footprint on My chatbox ^^ & Hate My blog? Please, click H E R E


Memahami itu dan ni

Assalaikum dan Salam Sejahtera buat si singgah :)
Aku perlukan masa untuk memahami semua ini , 
 Memahami yang hidup pasti mati , 
Memahami yang bercinta pasti putus , 
Untuk memahami ini semua aku tetap memerlukan masa , 
Bukan bangga dengan apa yang Allah beri ini , 
Kerana tiap keputusan mesti memakan diri , 
Salah ke kalau hati ini hilang kepercayaan , 
Salah ke hati ini belajar semula , 
Salah ke kalau aku tak sempurna , 
Tidak perlu memaksa aku itu dan ini , 
Kerana biar hati aku yang melakukannya , 
 Sayang , cinta , rindu dan benci sesama manusia , 
Itulah yang jadikan kita kuat , 
Itulah yang menguji iman kita , 
Itu juga menguji kepercayaan kita , 
Itulah yang memakan diri kita , 
Bila melibatkan hati , 
Hati aku kembali terguris , 
Gurisan ini tidak hilang dimamah waktu , 
Sebaliknya kekal menjadi bukti luka lalu , 
Sungguh lelah , 
Cuma aku perlu bertahan , 
Hingga perjanjian aku dan Allah ke penghujungnya , 
Sungguh benar tiap laluan yang Allah beri , 
Cuma baik buruk tetap berada ditangan kita . 
 
 Nurkilan, 
NurShuhada

No comments:

Blog Archive

Copyright © 2011 AddaAbdullah - All Rights Reserved - Template by Adda Abdullah