|CheckList WalimatuUrus|

Asssalamualaikum, Hello, Bonjour, Annyeonghaseo, & Konnichiwa! . And follow Me if you like My blog. Leave your footprint on My chatbox ^^ & Hate My blog? Please, click Here


Giveaway Memorial Aidilfitri


Hah , pengalaman raya memang banyak. Tapi selalunya suka lah daripada duka kan. Nak cerita duka dulu. Heh, beberapa tahun lepas Arwah Atuk dah tinggalkan kitaorang dengan banyak kenangan. Dengan barang-barang baru yang dia tinggalkan, dengan kisah-kisah lama dia ceritakan pada Cik Wanda sebelum 5 jam dia meninggal. Cik Wanda orang terakhir yang urut badan dia. Dengar dia membebel, dengar dia cerita pengalaman dia dengan nasihat yang dia tinggalkan. Bayangkanlah sebulan sebelum dia meninggal dia boleh lupa ayat-ayat basic Al-Quran. Pelik tapi kita memang takkan perasankan walau seseorang meninggalkan jejak jejak pelik depan mata kita. Sekurangnya dia meninggal dalam keadaan dia dah luah semua, dia dah lakukan tanggungjawab diakan. Al-Fatihah buat Arwah Atuk, Arwah Hadri & Seluruh umat islam.
 Dan …
Kita kat sini masih sempat fikirkan pasal raya. Kat sana, puasa pun taksempat nak berbuka. Allahurobbi, betapa takbersyukurnya kita yang allah letakkan kita ditempat yang aman macam ni.
 Dan …
Dua tahun lepas paling takboleh lupa. Bila kena salam dengan semua orang reramai. Selalunya tengok dalam tv jer. Memang malu bila kita kena mengakui salah/dosa kita pada orang. Dan sangat sedih sebab pernah lukakan hati keluarga sendiri. Bila part kitaorang sepupu-sepupu ni kena salam orang tua yang punyalah panjang barisannya.

Dan …
Selamat Berpuasa & Selamat Hari Raya Aidilfitri & Selamat Hari Raya Aidiladha buat Engku Muzahadin . Moga Allah restui tiap jalan yang awak pilih. Moga bahagia dengan pasangan didunia hingga ke JANNAH. Moga awak bahagia bersama KELUARGA akhirat awak dan Moga awak selalu bersyukur dengan apa yang allah beri pada awak. Maaf Zahir & Batin J


11julai

3 comments:

TerimaKasih sebab sudi meluah rasa :
Adda hargaii :) walau adda takreply kadang-kadang..
Do Money Click HERE