|CheckList WalimatuUrus|

Asssalamualaikum, Hello, Bonjour, Annyeonghaseo, & Konnichiwa! . And follow Me if you like My blog. Leave your footprint on My chatbox ^^ & Hate My blog? Please, click H E R E


Apa itu KOLAGEN?

 Assalamualaikum wbt ,
Sebenarnya kolagen salah satu benda penting dalam badan kita. Jom kita baca, apa itu & kelebihan kolagen untuk tubuh badan kita. :) 
1. Kolagen adalah protein yang paling banyak dalam mamalia, kira-kira 30% daripada kandungan protein dalam badan manusia. Ia sering dianggap sebagai "gam yang memegang badan bersama-sama".

2. Kolagen didapati dalam tisu-tisu yang berserabut seperti kulit, ligamen dan tendon, serta di saluran darah, kornea mata, tulang, dan di dalam usus.

3. Kolagen diperlukan untuk mengukuhkan pembuluh darah dan memberi kulit keanjalan dan kekuatan. Kemerosotan kolagen yang menyebabkan kedutan dan masalah kulit lain. Akibatnya, kolagen adalah salah satu makanan tambahan yang paling popular dikalangan warga tua - kerana ia adalah kulit sifat-sifat penyembuhan.

4. Kolagen diperlukan untuk mengukuhkan pembuluh darah dan EMINENT kulit keanjalan dan prestasi. Kemerosotan kolagen yang menyebabkan kedutan dan pembelajaran kulit lain. Akibatnya, kolagen adalah salah satu makanan tambahan yang paling popular dikalangan warga tua - kerana ia adalah kulit sifat-sifat penyembuhan.

5. Kolagen adalah perlu untuk memulihara keremajaan kulit dan attenuating kedutan, ia juga penting untuk keanjalan tisu kulit, membolehkan ia berkembang dan kontrak tanpa merosakkan mana-mana tisu.

Imej yang diberikan menunjukkan kesan tanpa kolagen dalam sistem badan kita.



No comments:

Blog Archive

Copyright © 2011 AddaAbdullah - All Rights Reserved - Template by Adda Abdullah