|CheckList WalimatuUrus|

Asssalamualaikum, Hello, Bonjour, Annyeonghaseo, & Konnichiwa! . And follow Me if you like My blog. Leave your footprint on My chatbox ^^ & Hate My blog? Please, click H E R E


PENTINGNYA PENGHARGAAN BUAT PASANGAN

Assalamualaikum wbt ,


Pernah awak terbaca mana0mana mengenai punca penceraian yang dianggap tidak munasabah misalnya keraa menggunting rambut tanpa izin pasangan. Nah, nilah contoh percarai yang tak munasabah. Memberi pasangan penghargaan antara perkara kecil walau perkara yang dianggap remeh , tapi ramai yang taktahu ia sebenarnya memberi kesan besar didalam rumahtangga. Manatidak, tanpa penghargaan daripada insane tersayang, pastinya kita mudah rasa tidak disayangi dan tidak lagi dicintai oleh pasangan sendiri/

Ucaapan Terima Kasih

Cara palin mudah untuk menghargai pasangan ialah mengucapkan terimakasih. Walau ia hanyalah perkara kecil seperti membuang sampah, ringan-ringankanlah mulu ucap terima kasih. Ia akan buat orang yang membantu rasa lebih dihargai. Hal ini membuatkan pasangan lebih bersemangat untuk membuat kebaikkan kerana inginkan penghargaan. Untuk menambah nilai, sulami ucapan terima kasih dengan ciuman penuh kasih sayang.

Panggilan Manja

Memanggil pasangan dengan panggilan manja sebenarnya merupakan salah satu cara untuk menghargai pasangan. Misalnya suami memanggil isteri dengan panggilan sanyang. Ini menunjukkan betapa kasihnya suami kepada isteri.

Begitu juga dengan panggilan “Abang”, “Suami”, Bie oleh isteri kepada suami. Panggilan ini membuatkan suami rasa dihormati dan sekali gus rasa disayangi. Ianya mengeratkan hubungan antara suami dengan isteri. Jangan memanggil atau menggelar pasangan dengan panggilan negetif cth Abang Botak, Mak Boyot Encik Debab & etc. Memang ada pasangan  yang memanggil pasangannya sedemikian.

Hargai Pasangan Apabila Hamil

Isteri yang sedang hamil selalunya mengharapkan pasangan memahami kehendak dirinya. Misalnya isteri mengidam sesuatu makanan, hargailah isteri awak dengan berusaha mendapatnya apa yang istri idamkan. Jika suami kurang prihatin, maka luluhlah hati si isteri. Terasa diri tak dihargai sedangkan isteri sedang hamil anak yang terhasil daripada cinta berdua.

Pemberian

Satu lagi cara dengan memberikan hadiah kepada pasangan. Misalnya hadiahkan sesuatu yang isteri dah lama idamkan.

MADAH CINTA

HARGAI PASANGAN AWAK DENGAN … Mengucapkan terima kasih apabila dia melakukan kebaikan. Memberikan hadiah apabila dia beroleh kejayaan. Menghargai isteri hamil dengan kesusahnya menghamilkan zuriat bersama. .


2 comments:

Anonymous said...

ada quote 'you dont have to say i love you to say i love you..' nampak simple tapi mendalam kan.. love can be expressed in so many ways. merely a simple thank you sangatlah memadai tapi ramai yang lupa..

Inlove-wanda.blogspot.com said...

Kak @CT Humairah : Haah, kadang-2 ada yang ucap terima kasih dalam keadaan dan rasa yang takdapat dpastikan oleh hati.

Blog Archive

Copyright © 2011 AddaAbdullah - All Rights Reserved - Template by Adda Abdullah