|CheckList WalimatuUrus|

Asssalamualaikum, Hello, Bonjour, Annyeonghaseo, & Konnichiwa! . And follow Me if you like My blog. Leave your footprint on My chatbox ^^ & Hate My blog? Please, click H E R E


Tahun Pertama Anak Sekolah (MAIWP 2021)

Hi , Assalamualaikum & Salam Ya :*


Pengalaman pertama kali anak sekolah ni macam-macam perasaan ada. Pertama takut dengan KES COVID 19 ni yang melampau-lampau angka naik. Kedua, teruja gila sebab Shafa dah masuk fasa kenal kawan-kawan baru. Harap dia pandai bawa diri, jaga diri, belajar ilmu dunia akhirat.

untuk sekolah maiwp sesi 2021 ni , mula bulan 8 tahun lepas dah mula kena isi borang. Dapat atau tidak terpulang pada cikgu. Lama tunggu sampai 2minggu nak sekolah baru dapat info yang Shafa lulus masuk sekolah. Dah cuba daftar PRA tapi kena tolak, mungkin tiada rezeki. Lagipun Shafa baru 5Tahun. Arghx, taksangka anak dah 5Tahun cepatnya besar. Next Cerita Pasal Kakak Shafa lagi :*


Yuran untuk tahun ni . 

Untuk 5Tahun/Sesi 2021

Perempuan : RM286.50
Lelaki : RM272.50

Untuk 6Tahun/Sesi 2021

Perempuan : RM283.5
Lelaki : RM269

Yuran 

Warganegara
RM5O pendaftaran 
RM5O Yuran Bulanan 

Asnaf 
RM2O pendaftaran
RM2O Yuran Bulanan

Bukan Warganegara
RM5O Pendaftaran 
RM80 Yuran Bulanan 





Ular kapak hidung pipih (Id Ular Malaysia)

Hi Assalamualaikum & Salam sejahtera . 


hey korang yang peminat ular boleh lah pergi kat ABG amat ni. Abang ni boleh dikatakan SIFU/pakar dalam melibatkan spesis ular haiwan exotic . Okay lets kita tengok hasil abang ni punya kerja. Comfirm puas hati :) 

Yang bawah ni . 

Family - Viperidae
Sub family - Crotalinae
Genus - Trimeresurus

Trimeresurus wiroti
wirot pit viper
Ular kapak hidung pipih

Venomous /berbisa
max size - 64cm

Negeri Sembilan

     Trimeresurus wiroti is revalidated to accommodate population from Thailand to west Malaysia. But, I've 2 or 3 times found this spesies in South of Malaysia. 🤔
     this spesies has so many colouration. ive seen mossy green, pale brown, dark brown5and almost reddish. with pale and dark marking

Reddish in color

#ADdicted
#TakeAPictureNotATrophy
#SaveNature
#saveforest

Trimeresurus wiroti, Laurenti 1981


See , cantaik nauu nauu hasil kerja abang ni kan. Berminat hasil kerja dya atau nak tahu lebih lanjut tentang semua hasil kerja dye , boleh laa click ABANg AMAT ni . 

NICER 


Shayshay sebab singgah :* 

kenangan ni disimpan keras Dan erat

Hi, harini Adda nak luah perasaan sikit. Waktu waktu ni emosi lebih, throwback masa silam satu satu. Macam nak meninggal pula rasa. Tapi mana  kita tahu bila kita akan dijemput kan.

Baru baru ni sambut birthday yang ke 27 tahun. Entah lah, kental agaknya, tepu agaknya hati ni. Terimakasih untuk 27 tahun ni ya allah. Adda hidup penuh luka akhirnya 10tahun ni Allah swt tu bagi adda nikmat bahagia, harap kekal laa adda rasa nikmat ni. Nikmat kenal lelaki yang baik, suami yang baik, Allah bagi pulak adda anak anak tanpa pandang dosa adda dye bg apa yang adda doa. Kerdil nya yaallah, maaf aku ya allah. Berikan adda rasa semua ni pun dah cukup bersyukur. Sedangkan apa yang jadi 10 tahun lepas semua negetive Dan doa mati je.

Terimakasih suami, anak anak, adik adda, adik ipar (naim) & mak. Last sambut birthday ni umur 6tahun. Adda kenang harituu sebab kenangan indah. Takpernah sangka akan berulang, Terimakasih sangat.


Untuk suami, 
Terimakasih laa terima orang yang ada berjuta kurang dari lebih. Terimakasih bertahan dengan perempuan yang berkali kali lukakan hati kau. Aku sentiasa cuba bie. Sentiasa berlawan dengan emosi sendiri, sentiasa berlawan dengan akal Dan jiwa sendiri. Maafkan aku untuk semua kurang ni. ❤️

Untuk ibu & ayah. 
Terimakasih sebab selalu lupa siapa akak. Bila akak lahir, dari waktu tu akak selalu pujuk hati dan sentiasa sedarkan diri akak. Siapa akak. Luka tu takkan pernah sembuh. Sampai sana nanti kita doa baik baik. 

Untuk adik., 
Sorryla, aku takpernah jadi macam kakak kakak orang lain or macam kakak kakak angkat kau. Aku takde semua tu. Ibu ayah buat kita rasa jauh masa kecik. Ibu ayah buat kita matang dengan sendiri.  Ibu ayah biarkan kita sembuhkan luka kita sendiri. Yang aku boleh kata bersyukurlaa, ibu ayah masa kecik takpernah tak peluk kau. Takpernah tak bangga apapum kau buat dik. Hargai laa waktu. Bersyukur lah walau sikit. 

Untuk mak, 
Terimakasih layan orang baik baik. Walaupun Kadang2 org terasa bila mak bandingkan org dengan anak anak angkat mak or gadis gadis bijak & kaya kat luar sana. Orang buat semampu orang je. Seikhlas hati org. 

Terimakasih untuk naim sebab cuba jadi anak baik untuk mak. Akak harap akak dapat anak lelaki macam naim dgn imran yang sentiasa dahulukan mak. Inspirasi tu. BTW terimakasih belanja kek. 

Untuk anak anak, 
Bubu garang, tapi demi Allah, demi nyawa bubu. Bubu syg korang, bubu akan bg korang sepenuh kasih syg yang bubu takde, yg bubu takrasa walaupun bu garang cam naga liar. 😂. 

Untuk diri sendiri. 
Kuat shuhada, dah suku abad kau bertahan. Istifar sentiasa. Doakan diri sendiri bahagia. Dan terusan cuba maafkan semua orang. Go Nur shuhada. 🤗



Blog archive

Copyright © 2011 AddaAbdullah - All Rights Reserved - Template by Adda Abdullah