|CheckList WalimatuUrus|

Asssalamualaikum, Hello, Bonjour, Annyeonghaseo, & Konnichiwa! . And follow Me if you like My blog. Leave your footprint on My chatbox ^^ & Hate My blog? Please, click H E R E


Langkah Tangani Migrain.


Migrain sememangnya sudah sebati dikalangan masyarakat negara kita. Penghidap penyakit ini sering kali merasakan fobia dan bimbang sekiranya serangan migrain akan berlaku kepada mereka.
Kini, Ada empat cara mudah untuk tangani migrain.

*Pergi ke tempat yang gelap dan selesa. Perkara yang biasa dan amat mudah dilakukan ialah cuba jauhkan diri kamu daripada suasana dan persekitaran yang terang dam bercahaya.
Serangan migrain biasanya dikaitkan dengan kelebihan rangsangan yang masuh ke dalam sistem tubuh. Justeru, sebaiknya elakkan daripada mendapat rangsangan luar seperti cahaya, haba, suara dan sebagainya.

*Letakkan tuala yang basah dan sejuk di dahi, kepala dan juga sekitar leher. Di samping itu, rehatkan mental kamu. Migrain sememangnya dikaitkan dengan mental dan minda yang berat. 
Jadi , elakkan daripada kamu dihimpit dengan pelbagai faktor dari luar.

*Fokus kepada hidup kamu yang ceria. Lupakan sebaik mungkin apa juga masaalah yang membebani.

*Langkah terakhir ialah dapatkan tidur yang berkualitu. Untuk mendapatkan tidur yang sempurna , sememangnya susah. Justeru, cuba dapatkan rehat dan seboleh-bolehnya tidurlah. Apabila rangsangan dan ganguan dari luar yang boleh meningkatkan migrain kamu.

Blog Archive

Copyright © 2011 AddaAbdullah - All Rights Reserved - Template by Adda Abdullah