|CheckList WalimatuUrus|

Asssalamualaikum, Hello, Bonjour, Annyeonghaseo, & Konnichiwa! . And follow Me if you like My blog. Leave your footprint on My chatbox ^^ & Hate My blog? Please, click Here


Menentang Perjodohan ( Memorial )

Assalamualaikum .
 
 
 Tiap perkataan yang dilafaskan mejadi semangat hidup yang kian menaik atau merundun . Kenangan kenangan indah menjadi penguat . Menentang perjodohan adalah bibit bibit dalam memori lampau yang merundum . Kadang kadang kita perlu kuat untuk menghadapi masa masa sebegini . Bila benda macam ni terjadi dalam hidup . Kita takmampu tolak tapi perlu berfikir secara rasional . Kalau masa dihadapan kita kena hadapi Bakal Mak Mertua yang memang suka cari pasal atau dapat Mak Mertua yang boleh geng . Benda tu semua pilihan sendiri takde istilah paksaan . Kalau kita taknak anak dia kita blah lah kan . Tak payah cari pasal cari penyakit sendiri . Hidup masih panjang , kalaupun kita berkorban tak semestinya LAKI back up kita mesti di back up mak dia kan . So berhenti menyiksa diri sendiri . Kalau nak stay pun kena banyak makan hati dan banyak kena ambil hati Mak Mertua . Macam macam kena buat kalau awak nak bahagia je masa depan suami tapi dengan mak mertua derita buat hape ! Baik dengan suami & mak mertua bahagia kan ~~


 Hidup ini Allah dah aturkan dengan baik , kita je saja gedik-2 santai kepala dongga nak rumitkan hidup sendiri. Haaaa ~~ mengantokk __
Yang Menaip ,
NurShuhada
 

No comments:

Post a Comment

TerimaKasih sebab sudi meluah rasa :
Adda hargaii :) walau adda takreply kadang-kadang..
Do Money Click HERE