|CheckList WalimatuUrus|

Asssalamualaikum, Hello, Bonjour, Annyeonghaseo, & Konnichiwa! . And follow Me if you like My blog. Leave your footprint on My chatbox ^^ & Hate My blog? Please, click Here


Cara-cara persiapan perkahwinan Bahagian Lelaki . #Part2

Assalamualaikum Wbt , Selamat Sejahtera. 



Ni sambungan semalam . Yang semalam pasal krusus PRA-perkahwinan, hari ni pasal lelaki punya bahagian . Ni Cik Adda kutip sebiji-sejibik dari En.Tunang. Huuuu ~
 










Lelaki – 

1 . Login , Isi ( BORANG 2A) dan PRINT. 

2. Pergi Klinik Kerajaan berdekatan untuk mendapatkan pengesahan borang HIV. Jangan lupa bawa IC , Borang 2A & pen. 

3. Pergi kaunter pendaftaran dia akan minta borang 2A untuk kegunaan. Dia akan bagi borang untuk di isi sendiri. Jadi isi lah ye. Sebab tu jangan lupo bawa pen.

4. Dia akan panggil untuk Ujian HIV, taksampai 5minit untuk mengesahkan korang ( + / - ). Dia akan panggil korang untuk masuk bilik rawatan untuk dapatkan pengesahkan doctor yang korang ni ( - ) / ( + ). Kalau ( - ) tak akan ada masaalah. Kalau ( + ) dia akan panggil keluarga dan bakal pengantin . Dia akan buat ujian HIV depan korang juga. Okay ?

5. Surat akuan bujang kena dapatkan di tempat kerja. 

6. Borang 2A yang korang dah bawak pergi Klinik dan lengkap tadi bawa pergi MASJID kawasan rumah sendiri & cari 2 orang saksi untuk tanda tangan depan JURU NIKAH. Pastikan saksi tu hadir. Jangan lupa Photostat IC pengantin lelaki, & kedua-dua saksi. Dah siap . & korang HARUS COPY semua bahagian SELEPAS JURUNIKAH "COP"

7. Pergi PAID hantar borang 2A yang dah COP oleh JURU NIKAH, bayar RM10.00 untuk proses. Tunggu sehari untuk pengesahan. Keesokkan hari baru pengesahan dikeluarkan untuk kegunaan perkahwinan. Dia akan bagi sekali borang 3A , borang kebenaran berkahwin kat situ ada nyatakan sekali tempat yang korang nak nikah. Borang 3A sah 3BULAN SAHAJA. 

8.  & Serah pada pihak perempuan. Siap !


Bersambunggg . ~

4 comments:

  1. salam, Murni singgah sini :)
    anda tlh dtag utk Liebster Award

    http://murnimohdyusof.blogspot.com/2014/09/liebster-award-2.html

    ReplyDelete
  2. yang ujian HIV tu bergantung pada tempat juga..ada yang lama...bukan lama apa, lama tunggu giliran...kebetulan ramai yang buat....

    ReplyDelete
  3. Mama : haah, tp masa Cik adda pergi kejap je. Sebab kebetullan orang tkramai . :)

    @ahmad : Haah, bukan senang. Sebab tu kena hargai perkahwinan .

    ReplyDelete

TerimaKasih sebab sudi meluah rasa :
Adda hargaii :) walau adda takreply kadang-kadang..
Do Money Click HERE