|CheckList WalimatuUrus|

Asssalamualaikum, Hello, Bonjour, Annyeonghaseo, & Konnichiwa! . And follow Me if you like My blog. Leave your footprint on My chatbox ^^ & Hate My blog? Please, click Here


Cara Hilangkan Bulu Kaki .

Assalamualaikum wbt ,



Sesetengah perempuan memiliki bulu roma yang halus dan ada juga yang mempunyai bulu roma yang sangat lebat terutamanya bahagian kaki. Adda pasti ada sesetengah orang pelik bila tengok bulu kaki kita lebat kan.

Mesti malu kan, dan semestinya korang tak yakin. Lagi-lagi kalau kekawan jadi bahan gelak. Jom Adda bagi sikit tips. Yang menutup aurat, khas buat suami ye.

Kombinasi Daun Cili Dan Kapur Sirih

Petik beberapa helai daun cili , dan tumbuh hingga halus. Campur sikit dengan daun sirih sampai sebati. Korang gosok lah kat bahagian yang tersebut setiap kali sebelum mandi. AMALKAM sekerap mungkin. Hasinya bulu kasar akan gugur sendiri.

Khasiat Gula

Selain daripada memaniskan air, dan diletakkan dalam masakan. Gula juga mempunyai khasiat untuk kecantikkan wanita. Gosokkan gula pada bahagian kaki dan buat dua kali sehari. Selepas tu basuh bersih-bersih. Petua ni dikatakan dapat mengugurkan bulu roma kasar secara semula jadi, paling menarik bulu akan tumbuh lebih halus.

Masker Putih Telur

Putih telur boleh digunakan untuk banyak perkara, contoh masker muka, boleh merawat jerawat dan menghaluskan kulit. Kali ini, gunakan putih telur sebagai masker [ada bahagian tubuh yang mempunyai bulu lebat dan kasar. Sapukan pada bahagian yang bermasaalah. Biarkan kering, gosok perlahan-lahan dan bilas sampai bersih. Lakukan setiap hari, bulu roma akan gugur dengan sendii dan bonusnya putih telur bertindak mencerahkan kulit. Kan bagus, bukan untuk gugurkan bulu je. Kulit pun tambah putih.

Kertas Pasir

Bagi yang EKSTREM boleh cuba, kertas pasir pun salah satu cara. Tapi bunyi agak kasar kan. Gunakan kertas pasir yang halus dan gosokkan bahagian kaki perlahan-lahan. Bulu roma akan gugur sikit-sikit. JANGAN gosok kuat-kuat takut melecet.

Limau Nipis

Campurkan limau nipis dan sedikir gula, Sapukan pada bahagian tersebut. Biarkan kering 30 minit dan gosok perlahan-lahan. Amalkan.

YangLetihMenaip,
AddaAbdullah



3 comments:

  1. Dgn bahan semulajadi pun dah boleh buat..

    ReplyDelete
  2. pening lah bulu kaki lebat dan hitam

    ReplyDelete

TerimaKasih sebab sudi meluah rasa :
Adda hargaii :) walau adda takreply kadang-kadang..
Do Money Click HERE