|CheckList WalimatuUrus|

Asssalamualaikum, Hello, Bonjour, Annyeonghaseo, & Konnichiwa! . And follow Me if you like My blog. Leave your footprint on My chatbox ^^ & Hate My blog? Please, click H E R E


6 PERISTIWA AJAIB BERLAKU KEPADA TENTERA HAMAS DALAM PEPERANGAN DI GAZA

Assalamualaikum wbt, baca & rasa dengan teliti kekuasaan Allah s.w.t .




Ini adalah kisah yang dikongsi oleh al-fadil Ustaz Abdullah Zaik Abdul Rahma yang merupakan Pengerusi Eksekutif Aman Palestin berdasarkan pengalamannya mengadakan lawatan ke Palestin pada 20-31 Januari lalu.

Subhanallah! Kisah-kisah yang diceritakan oleh beliau amat membuat penulis begitu teruja dengan dan mengukuhkan lagi iman ini terhadap Allah SWT.

Tidak mahu terlalu panjang dengan intro, mari kita baca 6 peristiwa yang bergitu ajaib berlaku di Gaza ketika peperangan antara Palestin dan juga Israel laknatullah:


Peristiwa 1

Peristiwa ini diceritakan oleh seorang Ketua Mujahid Gaza kepada Ustaz Zaik di mana ketika dalam satu pertempuran, mujahidin memberi arahan kepada pejuang-pejuang agar tidak membuat serangan terhadap kereta kebal tentera Israel yang memasuki kawasan mereka. Di mana pada ketika itu, mereka hanya berbekalkan baki 6 RPG. Namun secara tiba-tiba senjata itu menembak ke arah kereta kebal tentera Israel tersebut dan memusnahkan ia.

Komander itu menjerit agar tidak menembak dan para pejuang berkata mereka tidak melakukannya. Mereka berkata tiba-tiba senjata mereka berfungsi dan menembak sasaran. Setelah habis adegan aneh itu, para pejuang mendapati baki 6 RPG itu masih tidak digunakan! Dan siapakah
yang menembak tentera laknatullah itu??? Allahu Akhbar!


Peristiwa 2

Dalam satu temuramah oleh TV Israel bersama tentera Yahudi laknatullah, mereka menceritakan bahawa mereka melihat pejuang Gaza keseluruhannya berpakaian putih. Namun, apa yang aneh adalah, uniformpejuang Hamas bewarna hijau! Siapakah yang berbaju putih itu???


Peristiwa 3

Seorang tentera Israel laknatullah yang buat setelah serangan menceritakan bahawa dia telah dibaling pasir ke matanya dan tidak tahu siapa yang melakukan perkara tersebut.


Peristiwa 4

Peluru berpandu yang pertama di lancarkan oleh Israel ke Gaza mengenai sasarannya iaitu anggota tentera mereka sendiri seolah-olah ia berpatah balik.
Allahu Akhbar!


Peristiwa 5

Pada permulaan perang, tiba-tiba salah satu roket milik Hammas yang hendak dilancarkan scara tiba-tiba meluncur laju ke udara tanpa ada sesiapa yang mengaktifkannya. Dan roket itu tetap mengenai sasaran di Israel.


Peristiwa 6

Ini yang paling menarik dan paling menakjubkan di mana seorang ulama Syria telah bermimpi bertemu dengan Baginda Nabi Muhammad SAW. Di dalam mimpi tersebut, beliau nampak Rasulullah SAW sedang mengeluarkan pedang dari sarungnya dan ulama itu berkata, "Wahai Rasulullah, ke mana kamu mahu pergi?" lalu Baginda Nabi Muhammad SAW menjawab, "Aku mahu berperang di Gaza!".
MasyaAllah, Rasulullah sendiri mahu berperang di Gaza. Bagaimana dengan kita?


Itulah sedikit sebanyak peristiwa-peristiwa ajaib yang berlaku dalam peperangan Palestin dan Israellaknatullah sempat diceritakan oleh al-fadhil Ustaz Abdullah Zaik setelah berada lebih seminggu di Gaza ketika misi kemanusiaan. Ia kisah benar yang perlu umat Islam ketahui.


Subhanaallah!! Allahu Akbar!!!

Yang Dicopy,
Yang Mencopy,
Cikwanda.

No comments:

Blog Archive

Copyright © 2011 AddaAbdullah - All Rights Reserved - Template by Adda Abdullah