|CheckList WalimatuUrus|

Asssalamualaikum, Hello, Bonjour, Annyeonghaseo, & Konnichiwa! . And follow Me if you like My blog. Leave your footprint on My chatbox ^^ & Hate My blog? Please, click H E R E


Kulit gadis mencerminkan kesihatan .


Kulit diwajah merupakan perkara yang menjadi perhatian utaman si gadis. Namun ramai yang beranggapan kulit adalah berkaitan dengan cantik semata-mata tetapi sebenarnya ia juga merupakan cermin kesihatan.
Menurut Emma Hobson dari international Dermal institue Amerika , kamu boleh mengetahui kesihatan tubuh melalui tana yang terdapat  dikulit wajah.

Pipi .
Kawasan pipi kebiasaannya dikaitkan dengan keadaan paru-paru. Ini boleh dilihat apabila kulit pipi kamu tampak kusam dan kasar disebabkan oleh pengaruh udara, rokok, alahan ataupun asma.
Kulit yang kelihatan kendur juga punya hubungan dengan kualiti paru-paru dimana untuk beradaptapsi dengan tubuh juga mula menurun.
Warna pipi yang pucat bererti adanya ganguan pada pengaliran darah terutamanya melibatkan fungsi jantung atau paru-paru.

Gigi.
Bila gigi mudah goyang, boleh dikaitkan dengan tanda adanay penyakit kronik seperti diabetis mellitus atau leukimia. Manakala andai berhadapan dengan masaalah gusi yang mudah berdarah pula adalah salah satu tanda kelainan darah. Misalnya ganguan permbekuan darah dan leukemia.

Bibir.
Masaalah bibir selalu kering munking hal yang biasa kerana menjadi tanda yang paling mudah dilihat dan paling cepat dirasakan saat kulit mengalami dehidrasi. Namun hal ini bukan hanya kerana tubuh kamu kekurangan air sahaja. Dehidrasi juga boleh berlaku kerana kulit tidak memiliki pelapis untuk menahan pengewapan.
Jadi perhatikan juga pemilihan produk yang kamu gunakan untuk kulit. Sama ada ia baik, sesuai ataupun dijamin bahan-bahanya. Jangan sampai salah memilih produk dari luar atau menggunakan skrub pada kulit kerana ini adalah salah satu punca dehibrasi.
Selain itu hilangkan kebiasaan kamu menjilat bibir kerana itu bukan jalan penyelesaian untuk mengatasi masaalah bibir kering.

Kawasan bibir dan dagu.
Sesekali mengalami jerawat di kawasan ini bukanlah satu hal yang luar biasa . Namun andai kerap kali muncul dan berulang-ualng bahkan saat kamu tidak mengalami menstruasi pun jerawat tumbuh dengan banyaknya boleh jadi kamu ada masaalah dengan kekasih Ovari kamu. Perhatikan pula perbezaan rona kulit dagu yang merah sebagai salah satu tanda adanya ganguan pada ovari.

Blog Archive

Copyright © 2011 AddaAbdullah - All Rights Reserved - Template by Adda Abdullah