|CheckList WalimatuUrus|

Asssalamualaikum, Hello, Bonjour, Annyeonghaseo, & Konnichiwa! . And follow Me if you like My blog. Leave your footprint on My chatbox ^^ & Hate My blog? Please, click H E R E


5 buat perempuan jengkel tentang lelaki .

Assalamualaikum wbt dan Selamat Sejahtera .
Kadang mungkin wanita sukar difahami, tapi wanota pun banyak benda yang taksuka dalam hal sesetengah lelaki.




1. Gurau kasar .

Gurauan kasar tidak sesuai dengan keperibadian wanita yang lembut sekali gus memperkecilkan wanita apatah lagi jika menggunakan lawak yang berbaur seks. Apabila wanita menunjukkan rasa jengkel, lelaki pula akan marah berkata ' gurau pun takboleh'.

2. Cepat naik darah .

Sifat lelaki yang cepat berang , suka mengutuk, mengkritik dan meninggikan suara membuatkan wanita berjauh hati. Lebih baik berkongsi pendapat dengan kaum eanita yang lebih memahami.

3. Ckap besar .

Sikap lelaki yang 'syok sendiri' menbosankan. Bermegah-megah dengan pencapaian dan kebaikkan diri seakan-akan dirinya sahaja yang paling baik.

4. Suka mengawal .

Jika wanita datang dengan sesuatu masaalah misalnya berselisih pendapat dengan teman, keluhan tidak didengar secara empati, tetapi dengan cepat diberitahu apa yang sepatutnya dilakukan danbagaimana sesuatu patu dikatakan. Memberi huraian yang tidak dipinta.

5. Ego " sebesar gajar ".

Sukar meminta maaf walaupun sedar dengan kesilapan yang dilakukan, sukar mengakui kesilapan dan tidak mahu meminta pertolongan serta tidak mahu merendahkan diri.


Wanita ni sebenarnya mudah difahami , Cuma mungkin lelaki memang jenis buat-buat takfaham bahasa. Mungkin.

CikShuhada,


No comments:

Blog Archive

Copyright © 2011 AddaAbdullah - All Rights Reserved - Template by Adda Abdullah