|CheckList WalimatuUrus|

Asssalamualaikum, Hello, Bonjour, Annyeonghaseo, & Konnichiwa! . And follow Me if you like My blog. Leave your footprint on My chatbox ^^ & Hate My blog? Please, click H E R E


pilih kaca mata ikut bentuk wajah kamu !

Assalamualaikum wbt , Selamat sejahtera .


Kamu suka memakai kaca mata ? hmm , kalau begitu kamu harus tahu kaca mata yang mana sesuai dengan bentuk wajah kamu. Jangan pakai "hentam" je , asal nampak cantik kamu terus memakainya.

Muka Bjur sirih  .
Hampirkesemua gaya kaca mata sesuai dengan bentuk muka ini. Cubalah dari pelbagai gaya terbaru, warna, serta bentuk. Kaca mata berbentuk empat segi dengan sisi yang berbentuk selain kaca mata besar berpotongan tinggi juga amat sesuai untuk muka yang berbentuk bujur sirih ini.

Muka berbentuk belian.
Bentuk muka lebih lebar atau lebih memiliki tulang pipi lebih tinggi dengan dagu serta dahi yang runcing. Kaca mata yang berbentuk bujur memberikan kesan lembut pada muka kamu. Di samping itu juga cubalah kaca mata yang mempunyai bentuk bingkai lengkungan yang lembut. Tapi ingat ! Pastikan gaya kaca mata kamu itu tidak melebihi tulang pipi kamu.

Muka bersegi.
Bentuk muka ini memiliki garisan rahang yang ketara, bahagian dahi luas serta tulang pipi yang lebar. Kurangkan kaca mata berbentuk lengkungan lembut yang mampu membuatkan mata kamu kelihatan seperti mata kucing. Potongan bujur klasik adalah pilian terbaik buat kamu.

Muka Bulat.
Bingkai kaca mata haruslah memperlihatkan bentuk muka kamu kelihatan lebih kurus dan panjang. Carilah bentuk yang sama lebar atau lebih lebar dari bentuk muka kamu. Kurangkan bentuk yang terlalu melengkung, tapi lebihkan bentuk yang lembut, berbucu serta bersegi. Kaca mata garisan kening lebih menyerlah mata kamu di samping membuatkan bentuk muka kamu kelihatan lebih panjang.

Muka bersegi tiga/berbentuk hati.
Bentuk muka ini memiliki garisan rahang yang tajam serta bahagian dahi yang luas. Lembutkan bahagian bawah muka kmu dengan penekanan di bahagian mata. Gayakan seperti mata kuing dengan bahagian atas serta lebar untuk l\kesan keseimbangan dengan garisan rahang kamu. Kmau juga boleh mencuba kaca mata berbingkai logan dengan bahagian bawah tidaj berbingkai . Pasti sesuai !

CIkShuhada

No comments:

Blog Archive

Copyright © 2011 AddaAbdullah - All Rights Reserved - Template by Adda Abdullah