|CheckList WalimatuUrus|

Asssalamualaikum, Hello, Bonjour, Annyeonghaseo, & Konnichiwa! . And follow Me if you like My blog. Leave your footprint on My chatbox ^^ & Hate My blog? Please, click H E R E


Benarkah "cantik" Syarat Cinta ? & TIPS

Assalamualaikum wbt ,


Ramai di antara kamu yang taksud untuj cantik bukan sahaja kerana mahu diri sentiasa jadi perhatian malah ingin dicintai oleh insan tersayang. Jadi takhairanlah kalau ada yang sanggup lakukan apa sahaja sehingga berhabisan melakukan rawatan kecantikkan , suntikkan dan sebagainya. Dan korang rasa berbaloi ke ? Kalau betul cantik itu sangat penting dalam bercinta kenapa ramai orang yang cantik kesunyian ? Jadi , berfikirlah yeaa sayang sayang semua.






1. Jika seorang mengatakan dia mencintai kamu semata-mata kerana kecantikkan kamu. AWAS ,kamu mungkin akan ditinggalkan apabila sudah tidak menarik dimatanya lagi. Jika seorang lelaki mengatakan dia sanggup berkorban apa saja demi cintanya kepada kamu dan apabila kamu bertanya mengapa, dia memberitahu 'kerana tertarik dengan wajahmu' AWAS kamu akan ditinggalkan apabila wajah kamu tidak lagi mempesona dimatanya.

2.Jika kamu memiliki wajah yang cantik, takpayah lah terlalu bangga sebab mungkin kamu akan bertemu dengan lelaki yang salah, Jika kamu tidak menarik , jangan pula bersusah hati kerana lelaki sejati adalah mereka yang menilai wanita dengan cara tersendiri. Cinta yang dibibitkan oleh kecantikkan dan ketampanan semata biasa tak kekal hingga ke hijung.

3. Kecantikkan adalah tiket kebahagiaan tetapi tiket itu tidak 'valid' sepanjang zaman. Ada ketikanya tiket itu akan sampai ke tempoh tamat., hanya mereka yang tidak terlalu meletakkan kecantikkan sebagai tiket percintaan akan kekal , selan dan selebihnya akan mengorak pergi.

4. Bagaimana pun kecantikkan tetap akan pudar, bagaimana tampan pun akan hilang. Kecantikkan atau ketampanan bukan teras keintiman. Ia alat untuk menikmati kebahagiaan kehidupan yang terbaik, namun bukanlah yang terbaik, Wajah yang indah dipandang akan menjadi cuka memasamkan kehidupan jika yang lain-lain tidak secantik wajah.


TIPS !!!
 Jangan bersedih atau terus dibelenggu rasa nerendah diri bagi kamu yang masih belum menemui cinta.

1.Tenang dan Yakin
Perkara yang pertama kamu harus lakukan ialah tenangkan diri. Ini kerana jika kamu terlalu menonjol-nonjol diri atau terlalu menunjukkan kamu sukakannya itu akan menimbulkan rasa kurang senang pada si dia. Apa yang penting kamu harus tampil apa adanya misalnya tampil sebagai seorang sederhana, jujur, sopan, dan pecaya diri. Semua itu adalah kriteria umum yang boleh membuat lelaki jatuh hati kepada seorang perempuan.

2.Beri Perhatian.
Tunjukkan kami sangat berminat untuk mendengar cerita-cerita si dia walaupun sebenarnya kurang menarik. Sehingga si dia dapat melihat bahawa kamu ternata seorang yang mudah diajak berbual dan membuat si dia ingin terus mendekati kamu. Jangan lupa kamu juga harus selali berikan sarabab, nasihat ataupun motivasi yang positif saat si dia meminta kamu oendapat atau bertanya tentang suatu masaalah kepada kamu.

3. Penampilan diri.
Gemuk, kurus, tinggi dah putih , hitam kesemuanya ada daya tarikkan yang tersendiri. Jadi setiap orang itu akan nampak lebih menarik jika bijak menjaga penampilan diri sendiri. Oleh itu, Setiap kali kamu keluar pastikan kamu keluar dalam keadaan rapi., bersih dan wangi. Jadi menitikberakan adalah paling penting.

4. Tunjukkan perasaan Sayang.
Tidak ada salahnya kamu memperlihatkan perasaan sayang kamu pada si dia. Tetapi jangan terlalu 'OVER'. Gunakan cara sebaiknya, misalnya, kamu memgambil berat ketika dia sakit kamu sanggup menjaganya setiap masa dan memasakkan makanan yang disukainya.

5. Mengawal
Jangan sesekali kamu merasai kamu mempunyai hak untuk mengawak pergerakkan si dia. Dan mengaturkan dengan siapa si dia boleh berkawa atau tak. Si dia pasti akan rimas dengan sikamu dan marah apabila setiap aktivitinya dalam poket kamu. Belum 'comfirm bercinta lagi kamu sedah mahu mengongkong, kahwin nanti tak tahulah macam mana'.

6.Wujudkan perasaan rindu.
Sesekali kamu cubalah menyepikan diri dari si dia. Matikan telefon dan tidak mencarinya langsung. Buat si dia sampai tertanya-tanya dima kamu berda , apa yang sedang kamu lakikan dan dengan siapa kamu berada. Sehingga si dia akan was-was, cemas, bercampur bimbang atas ketidakhadiran kamu.




-Setiap keputusan yang kamu akan pilih semua terletak diatas pilihan hati kamu. Jadi buatlah pilihan terbaik, Dan ingat jangan smpai memakan diri. 

YangMembantu,
CikShuhada


 

No comments:

Blog Archive

Copyright © 2011 AddaAbdullah - All Rights Reserved - Template by Adda Abdullah